Ve Stockholmu bylo otevřeno první klingonské centrum v naší části galaxie

08.03.2018 - Martin Reichman

<p>Humans! tlhlngan maH <em>(Lidé! My jsme Klingoni).</em></p>

Humans! tlhlngan maH (Lidé! My jsme Klingoni).

Zatímco lidé navštíví planetu Qo'noS (přibližná výslovnost: kcho' enoš), tedy hlavní planetu Klingonské říše, až v roce 2151, cestovatelé z kvadrantu Beta jsou již nejspíš mezi námi. Ve Stockholmu nedávno vzniklo první klingonské turistické centrum v naší části galaxie.

Vítejte na planetě Qo'noS

Pro návštěvníky centra je připraven bohatý program, který jim přiblíží historii této výbojné vesmírné rasy, včetně virtuální prohlídky Prvního města – hlavního města jejich říše. Připravena je i ochutnávka tradiční klingonské kuchyně – včetně lahůdky Gagh, jejíž hlavní ingrediencí jsou živí hadovití červi nebo vyhřáté krvavé víno.

Večery pak návštěvníkům centra zpříjemní tradiční klingonský zpěv, tanec a klingonská opera. Zlatým hřebem má být ukázka ze slavné klingonské hry Romyo je joloywI’ (na Zemi známější pod názvem Romeo a Julie). Chybět nebudou ani jazykové kurzy klingonštiny a výuka tradičního klingonského bojového umění Mok'bara.

TIP: V kůži slavných hrdinů: Fenomén cosplayingu dobývá Česko

Klingonské turistické centrum je projektem stockholmské avantgardní divadelní společnosti Turteatern a fungovat má nejméně do konce března.

CNN, The Local, Turteatern