Brzda pro muže: Nová antikoncepce bezpečně zpomaluje spermie

23.04.2018 - Stanislav Mihulka

Spermie musí skvěle plavat, jinak nemohou oplodnit vajíčko. Stačí je zabrzdit

<p>Dočkají se muži své antikoncepce?</p>

Dočkají se muži své antikoncepce?

Muži mají v současnosti k dispozici prakticky jen dva typy antikoncepce – kondomy a vasektomii, tedy sterilizaci chirurgickým zákrokem. Ženy mají v tomto ohledu více možností. Vědci se to teď snaží změnit.

Američtí badatelé vyvinuli novou antikoncepci, která brzdí spermie mužů. To je co říct, protože spermie jsou extrémně zdatní plavci. Udělají všechno, aby se dostali až k vajíčku, kde jedna ze spermií může splnit svůj životní úkol. Velkým plusem je, že tato antikoncepce účinkuje, aniž by k tomu potřebovala hormony.

TIP: Mužská antikoncepční pilulka funguje a je bezpečná

Klíčem k úspěchu antikoncepce pro muže je látka zvaná EP055. Váže se k proteinům spermií a omezuje jejich schopnost plavat. Experimenty na opicích potvrdily, že taková antikoncepce vážně funguje. Zároveň jsou účinky látky EP055 vratné. 18 dní po aplikaci byli samci opic opět schopní množení.

University of North Carolina Health Care