Dubajští policisté vyrazí do boje v sedlech létajících motorek

04.02.2019 - Vilém Koubek

Dubajská policie zaškoluje první zásahové jednotky, které budou na místo činu vyrážet v sedlech létajících motorek, tzv. hoverbiků. Blíží se nová éra boje se zločinem, nebo jde spíš o reklamní akci?

<p>Tělo S3 2019 tvoří několik druhů uhlíkových vláken, stroj neustále skenuje okolí pomocí laserové technologie lidar a v případě nebezpečí umí sám vzlétnout i přistát.</p>

Tělo S3 2019 tvoří několik druhů uhlíkových vláken, stroj neustále skenuje okolí pomocí laserové technologie lidar a v případě nebezpečí umí sám vzlétnout i přistát.


Reklama

Dubaj neustále buduje svou pověst města budoucnosti a vedle policejních robotů či autonomní hromadné dopravy hodlá do roku 2020 nasadit do akce také zásahové jednotky na vznášedlových motorkách – tzv. hoverbicích. Dopravní prostředky připomínají kvadrokoptéru spojenou s motocyklem a pro arabskou metropoli je vyrábí kalifornský startup Hoversurf, s nímž město uzavřelo smlouvu v roce 2017.

Prototyp hoverbiku představil Hoversurf loni v únoru. Teprve letos se však policejní složky dočkaly prvního modelu, který je provozuschopný i mimo experimentální prostředí. Jmenuje se poněkud nepoeticky S3 2019 a podle Chalida Nasira Alrazúkiho, šéfa oddělení pokročilých technologií dubajské policie, jej budou využívat hlavně strážníci zasahující na těžko přístupných místech. „V řízení stroje se už cvičí dvě jednotky a neustále zaškolujeme nové policisty,“ dodává Alrazúki. 

Je příliš brzy? 

Podle ředitele společnosti Hoversurf Josepha Segura-Conna představuje ideálního pilota hoverbiku člověk, který umí precizně manévrovat s drony a zároveň má řidičský průkaz na motorku. „Během prosince by nám dubajská policie měla dát vědět, zda jsou její příslušníci se strojem spokojeni a zda chtějí víc kusů. Kdyby si objednali dalších třicet či čtyřicet hoverbiků, budeme je schopni dodat,“ upřesňuje Segura-Conn. Nicméně podle expertů by bylo lepší s nasazováním hoverbiků počkat: Vadí jim hlavně nízká výdrž stroje, který se spolu s pilotem udrží ve vzduchu v lepším případě 25 minut. Limitující je také maximální rychlost pod 100 km/h a bezpečná letová výška dosahující necelých 5 m.

TIP: Roboti hlásí příchod: Dubaj chce mít do roku 2030 policejní stanici bez lidí

Hoversurf i Dubaj si omezení uvědomují a Segura-Conn mimo jiné potvrdil, že u dalších modelů počítají se silnější baterií a s vylepšenými vrtulovými motory: Prototypy se již testují a podle naměřených hodnot nejsou jen menší a tišší, nýbrž také výkonnější. Pokud však nemáte hluboko do kapsy a S3 2019 se vám líbí, můžete si ho objednat za přepočtenou částku 3,4 milionu korun. 

  • Zdroj textu:

    100+1 zahraniční zajímavost

  • Zdroj fotografií: hoversurf.com, Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Duše z jízdních kol nahrazují kůži

Zajímavosti

Zikmund Lucemburský a Marie Uherská.

Historie

Místo testu Starship Mk1 po explozi, ve výřezu stejné místo před testem.

Vesmír

Řádění hurikánu v Key West na Floridě

Věda

Kdyby teploměr nešplhal vysoko nad nulu, úplně bychom podlehli iluzi, že se díváme na sněhovou pláň zbrázděnou větrem.

Příroda

 Kolmý start a přistání i vysokou manévrovatelnost V-22 zajišťují motory Rolls-Royce.

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907