Dubajští policisté vyrazí do boje v sedlech létajících motorek

04.02.2019 - Vilém Koubek

Dubajská policie zaškoluje první zásahové jednotky, které budou na místo činu vyrážet v sedlech létajících motorek, tzv. hoverbiků. Blíží se nová éra boje se zločinem, nebo jde spíš o reklamní akci?

<p>Tělo S3 2019 tvoří několik druhů uhlíkových vláken, stroj neustále skenuje okolí pomocí laserové technologie lidar a v případě nebezpečí umí sám vzlétnout i přistát.</p>

Tělo S3 2019 tvoří několik druhů uhlíkových vláken, stroj neustále skenuje okolí pomocí laserové technologie lidar a v případě nebezpečí umí sám vzlétnout i přistát.


Reklama

Dubaj neustále buduje svou pověst města budoucnosti a vedle policejních robotů či autonomní hromadné dopravy hodlá do roku 2020 nasadit do akce také zásahové jednotky na vznášedlových motorkách – tzv. hoverbicích. Dopravní prostředky připomínají kvadrokoptéru spojenou s motocyklem a pro arabskou metropoli je vyrábí kalifornský startup Hoversurf, s nímž město uzavřelo smlouvu v roce 2017.

Prototyp hoverbiku představil Hoversurf loni v únoru. Teprve letos se však policejní složky dočkaly prvního modelu, který je provozuschopný i mimo experimentální prostředí. Jmenuje se poněkud nepoeticky S3 2019 a podle Chalida Nasira Alrazúkiho, šéfa oddělení pokročilých technologií dubajské policie, jej budou využívat hlavně strážníci zasahující na těžko přístupných místech. „V řízení stroje se už cvičí dvě jednotky a neustále zaškolujeme nové policisty,“ dodává Alrazúki. 

Je příliš brzy? 

Podle ředitele společnosti Hoversurf Josepha Segura-Conna představuje ideálního pilota hoverbiku člověk, který umí precizně manévrovat s drony a zároveň má řidičský průkaz na motorku. „Během prosince by nám dubajská policie měla dát vědět, zda jsou její příslušníci se strojem spokojeni a zda chtějí víc kusů. Kdyby si objednali dalších třicet či čtyřicet hoverbiků, budeme je schopni dodat,“ upřesňuje Segura-Conn. Nicméně podle expertů by bylo lepší s nasazováním hoverbiků počkat: Vadí jim hlavně nízká výdrž stroje, který se spolu s pilotem udrží ve vzduchu v lepším případě 25 minut. Limitující je také maximální rychlost pod 100 km/h a bezpečná letová výška dosahující necelých 5 m.

TIP: Roboti hlásí příchod: Dubaj chce mít do roku 2030 policejní stanici bez lidí

Hoversurf i Dubaj si omezení uvědomují a Segura-Conn mimo jiné potvrdil, že u dalších modelů počítají se silnější baterií a s vylepšenými vrtulovými motory: Prototypy se již testují a podle naměřených hodnot nejsou jen menší a tišší, nýbrž také výkonnější. Pokud však nemáte hluboko do kapsy a S3 2019 se vám líbí, můžete si ho objednat za přepočtenou částku 3,4 milionu korun. 

  • Zdroj textu:

    100+1 zahraniční zajímavost

  • Zdroj fotografií: hoversurf.com, Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Zajímavosti

Sedmiletý Magawa, který se už blíží svému důchodovému věku. I když je větší než ostatní druhy krys, stále je dost lehký na to, aby neaktivoval nášlapné miny. Magawa se narodil a vyrostl v Tanzanii, kde ho vytrénovala charitativní organizace Apopo. Ta cvičí krysy nejen k vyhledávání výbušnin, ale i k odhalování tuberkulózy.

Revue

Jednadvacetiletý Winston Churchill (1874–1965) na snímku z roku 1895 v uniformě 4. regimentu jízdní kavalérie královniných husarů.

Historie

Vesmírná loď vstupuje do atmosféry. Nyní vše závisí na bezvadné funkci tepelného štítu.

Vesmír

Konstantin Rokossovskij zastával během bitvy funkci velitele Centrálního frontu.

Válka

Domácí kamera Ring Always Home Cam může létat. Za letu pátrá po vetřelcích, kontroluje domácí spotřebiče i zavřená okna.

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907