Dvě v jednom těle: Žena trpící chimérismem je živoucí hříčkou genetiky

28.06.2017 - Zuzana Rychlá

Taylor Muhlová, modelka a zpěvačka z Kalifornie, o sobě často tvrdí, že je svým vlastním dvojčetem. Jakkoli podivně to zní, v jejím případě to platí doslova

Třiatřicetiletá Taylor Muhlová z Kalifornie je živoucí hříčkou genetiky. Lékaři jí před osmi lety diagnostikovali genetický chimérismus. Toto mimořádně vzácné onemocnění bylo doposud zaznamenáno jen u zhruba stovky lidí na celém světě. Vyznačuje se tím, že Taylořino tělo se skládá ze dvou geneticky odlišných buněčných linií organismu.

Dvě v jednom těle

Pokud dojde k určitému stupni splynutí dvou zárodků v časné fázi vývoje, mohou se vyvinout siamská dvojčata. Jinou možností je třeba zakrnělé dvojče, které se nalézá uvnitř dítěte jinak normálního. V případě Taylor lékaři tvrdí, že její organismus vstřebal její vlastní dvojče.

TIP: Jednovaječná dvojčata: Stejná, a přece jiná

Taylořin mix různých DNA sebou nese značné komplikace. Má v podstatě dva imunitní systémy, které mezi sebou neustále soupeří a žena je tak mnohem více ohrožena například chřipkou. Je také alergická na některé kovy. Taylořina dvojjedinost je ale patrná i navenek – její kůže na břiše má na první pohled patrné různé tóny.

Oddity Central