GMO proti opilství: Budeme léčit alkoholismus geneticky upraveným virem?

01.11.2016 - Stanislav Mihulka

Infekce geneticky upraveného viru má pomoci k abstinenci nevyléčitelným alkoholikům

Opilci -<p>Problém s alkoholem je už hodně starého data</p>
Opilci -

Problém s alkoholem je už hodně starého data

Jen ve Spojených státech mají problém s alkoholem miliony lidí. Dlouhodobé intenzivní pití přitom mívá těžké zdravotní následky. Chronické opilství, alkoholismus, postihuje nejen samotné pijany, ale i jejich okolí. Nezanedbatelné jsou i jeho ekonomické následky.

Přestat pít je velmi těžké a každý nemůže být hrdinou. Vědci se proto snaží alkoholikům v léčbě jejich závislosti pomoci. Výzkumný tým Texas A&M University zjistil, že alkohol při dlouhodobém pití ovlivňuje určité neurony v oblasti uvnitř hemisfér koncového mozku, zvané striatum, a alkoholik má pak ještě větší chuť se napít.

TIP: Máte sklony k nadměrnému pití? Vědci odhalili neurony, které za to mohou

Vědci jim proto chtějí nabídnout možnost, že na dotyčné neurony ve striatu vypustí geneticky upravený virus. Jeho úkolem bude vložit do pozměněných neuronů určitý gen a navrátit je tím do původního stavu, což by alkoholikům mělo dát možnost přestat se zničujícím pitím.

The Conversation