Investice do vesmíru: Lucembursko pošilhává po těžbě na asteroidech

22.06.2016 - Stanislav Mihulka

Velkovévodství připravuje ještě vstřícnější zákon pro vesmírné těžaře, než ten, který nedávno schválili v USA

Velkovévodství Lucemburské je sice jedním z nejmenších států světa, přesto ale vzhlíží k vesmírným technologiím. Nedávno ohlásili, že zavedou zákon upravující těžbu na planetkách.

Zatím je to stále spíše science-fiction, Lucembursko to ale myslí smrtelně vážně. Je prý nejvyšší čas proměnit sny o vesmírné těžbě ve skutečnost. Zákon by měl vejít v platnost roku 2017 a měl by odstartovat využívání surovin blízkozemních planetek.

Lucembursko se už dnes podílí na vesmírných technologiích a navíc má k dispozici velmi lukrativní bankovní sektor. Připravovaný zákon o těžbě na asteroidech je ještě vstřícnější k byznysu, nežli nedávno přijatá legislativa v USA. Nevztahuje se například jenom na místní společnosti, ale také na zahraniční, pokud mají v Lucembursku své zastoupení.

TIP: Těžba na asteroidech: Najdeme ve vesmíru zlato?

Lucembursko zároveň ohlásilo, že má pro výzkum a vývoj těžařství na asteroidech připravené investiční pobídky ve výši 200 milionů euro (téměř 5,5 miliardy Kč). Není divu, že si dva klíčoví hráči, společnosti Deep Space Industries a Planetary Resources, zřídily v Lucembursku své zastoupení.

Phys.org, AFP