Letadlo od kosmické agentury: NASA vyvíjí elektrický stroj X-57

20.06.2016 - Stanislav Mihulka

První elektrické letadlo X-57 by mělo vzlétnout příští rok

Americká kosmická agentura NASA před několika dny oznámila, že vyvíjí futuristický, kompletně elektrický letoun X-57. Jde o nový stroj z legendární série X-planes, které většinou pocházejí právě z dílny NASA.

Stroj X-57 bude poháněn celkem 14 elektrickými motory, vždy šest menších motorů na jednom křídle a jeden větší na jeho okraji.

Vývojáři tomuto letounu přezdívají Maxwell, podle skotského fyzika Jamese Clerka Maxwella, proslaveného výzkumem elektromagnetismu. Úkolem X-57 i dalších letounů ze série X-planes je proklestit cestu strojům tohoto typu na trh.

TIP: Rychle, ale také tiše: NASA vyvíjí méně hlučná nadzvuková letadla

Podle Wall Street Journalu by první X-57 měl vzlétnout už v roce 2017. A NASA tvrdí, že první komerční dopravní letadlo s kompletně elektrickým pohonem bude k dispozici v roce 2035.

Business Insider