Luna 6: Mise k Měsíci, která nevyšla

8 . 6 . 1965

8. června 1965 vypustili Sověti k Měsíci sondou druhé generace Luna 6, jež měla přistát na jeho povrchu a prozkoumat půdu před vysláním kosmonautů. Když byl automat přibližně v polovině cesty k našemu souputníkovi, bylo třeba zkorigovat dráhu krátkým zážehem motoru – ten se však nevypnul a hořel až do vyprázdnění palivové nádrže. Luna tak Měsíc minula o 160 km a skončila na orbitě okolo Slunce.

Jednotliví Evropané a Asiaté mají sice z neandertálců asi jen padesátinu z celkového počtu tří miliard písmen genetického kódu, ale každý zdědil trošku jiné úseky neandertálské DNA. Celkem se tak našla v DNA dnešních lidí plná pětina dědičné informace neandertálců.

Obléhání Calais

Objekt B14-65666 vznikl v důsledky srážky dvou galaxií, k níž došlo před 13 miliardami let

Testování mikrorobota pro vyšetření tlustého střeva

Pivoňky jsou poměrně náročné na kvalitu přírodního prostředí a jeho změny a také se jen pomalu šíří, protože mají velká a těžká semena. I hojnější druhy mají obvykle pouze ostrůvkovitý areál, přičemž jednotlivá místa výskytu mohou být i značně vzdálená. Proto se u některých lokalit můžeme domnívat, že vznikly druhotně, zplaněním z kultury. Jestliže k tomu ale došlo ve starověku, můžeme to dnes jen stěží dokázat. Jiné druhy jsou endemité malých území, většinou hor, ze kterých se nemohly dále šířit. Mezi ně patří i tyto nejvzácnější evropské pivoňky.