Mateřské mléko ďáblů medvědovitých se možná stane novým zdrojem antibiotik

20.10.2016 - Stanislav Mihulka

Stále více bakterií se stává rezistentní vůči antibiotikům. Vědci proto hledají nové látky kde se dá. Jednou z nových možností je výroba antibiotik z mateřského mléka ďáblů medvědovitých

Ďábel medvědovitý -<p>Mláďata ďáblů medvědovitých posilují imunitu mateřským mlékem a my bychom toho mohli využít</p>
Ďábel medvědovitý -

Do hledáčku vědců se nyní dostali pozoruhodní draví vačnatci - ďáblové medvědovití, kteří dnes žijí už jenom na Tasmánii. Vědci zjistili, že mateřské mléko ďáblů obsahuje nikoliv jeden typ antimikrobiálního peptidu jako u lidí, ale nejméně šest různých.

Mláďata vačnatců se totiž rodí velmi málo vyvinutá, a do prostředí plného nepřátelsky naladěných mikrobů. Než si rozvinou vlastní imunitní systém, tak je musí ochránit mléko jejich matky.

TIP: Návrat ztraceného vačnatce: Kunovec tečkovaný se vrací do Austrálie

Když tyto peptidy vyzkoušeli proti vybraným mikroorganismům, včetně obávaných „masožroutských“ zlatých stafylokoků MRSA, tak se ukázalo, že si s nimi peptidy z mléka ďáblů poradí. Možná jsme tak na počátku objevu nové generace „ďábelských“ antibiotik.

IFL Science, Scientific Reports