Nejlepší je pití s mírou: Pomáhá pročistit mozek od toxinů

06.02.2018 - Stanislav Mihulka

Kdo si chce pořádně propláchnout mozek, měl by zkusit malé dávky alkoholu

Každý ví, že přehnané pití bývá špatné pro zdraví. A někdy i pro lidskou důstojnost. Nový výzkum ale ukazuje, že pití alkoholu může mozku i prospět. Zatímco popíjení bez zábran vede k poškození mozku a jeho funkcí, malé dávky alkoholu omezují riziko demence.

Američtí vědci přišli na to, že mírná konzumace alkoholu může potlačovat záněty v mozku a také mozek pročistit a vyplavit z něj toxiny, včetně proteinů spojených s Alzheimerovou chorobou.

TIP: Proč mají pijani takový hlad? Odpověď je v hluboko mozku

Jejich experimenty neprobíhaly na lidech, nýbrž na laboratorních myších. Když si myši daly alkohol v množství odpovídající lidským 2,5 drinkům denně, jejich mozky se pročistily lépe než u myší, které žádný alkohol nedostaly. Mírné množství alkoholu podporuje proudění mozkomíšního moku, takže se mozek lépe propláchne.

University of Rochester Medical Center, Scientific Reports