Nejmenší státní vlajka náleží Kanadě a měří 1,178 mikrometru

21.09.2016 - Stanislav Mihulka

Kanadští vědci se zapsali do Guinessovy knihy rekordů nejmenší vlajkou historie, kterou vyrobili pomocí nanotechnologie

Nejmenší vlajka -<p>V Kanadě vyrobili nejmenší vlajku světa</p>
Nejmenší vlajka -

V Kanadě vyrobili nejmenší vlajku světa

Kanadští nanotechnologové ustanovili světový rekord tím, že vyrobili zcela nepatrnou kanadskou vlajku. Je k poznání, i když na délku měří zhruba jednu setinu šířky lidského vlasu.

Rekord v nejmenší velikosti státní vlajky si zapsal tým Guinessových světových rekordů. Autorem vlajky je tým Institutu pro kvantové výpočty kanadské Univerzity ve Waterloo, který vyrobil kanadskou vlajku o délce 1,178 mikrometru.

TIP: Nejmenší tištěný barevný obrázek na světě se téměř vejde na lidský vlas

Vlajka je tak nepatrná, že není viditelná bez pomoci elektronového mikroskopu. Badatelé k její výrobě užili technologii elektronové litografie, při níž je obrázek vykreslován svazkem elektronů. Celá Kanada slaví 150 výročí svého vzniku a miniaturní vlajka se nanotechnologům jako zajímavý dárek rozhodně povedla.

University of Waterloo