Nikoliv smrtící, ale jedlé. Nové držáky na plechovky piva nakrmí mořské živočichy

23.05.2016 - Stanislav Mihulka

Jedlé držáky na plechovky z odpadu při výrobě piva budou zachraňovat životy v oceánu

Držáky na plechovky piva už mnoho desítek let ohrožují živočichy v oceánu. Mořští ptáci, savci, plazi nebo ryby do nich buď vlezou nebo je sežerou a obvykle to nepřežijí.

V USA zákon nařizuje tyto držáky vyrábět z plastu, který se v oceánu za pár dní rozloží světlem. I přesto ale každoročně zahyne kolem 1 milionu mořských ptáků a 100 tisíc mořských savců a želv právě kvůli držákům na plechovky piva.

TIP: Chytré řešení z Islandu: Láhev na vodu, která se po vyprázdnění rozloží

V pivovaru Saltwater Brewery proto vymysleli držáky na plechovky z odpadu při výrobě piva, což jsou většinou zbytky pšenice nebo ječmene. Jsou pevné jako klasické držáky z plastu, snadno biologicky rozložitelné, a když je nějaký mořský živočich spolkne, tak by je měl strávit a bez problémů to přežít.

• Zdroj fotografií: Saltwater Brewery / We Believers