Nová éra medicíny: V USA dostala zelenou léčba změnou DNA pacienta

18.07.2017 - Stanislav Mihulka

Pacientům s leukémií svitla nová naděje. Nový způsob léčby využívá změněnou genetickou informaci buněk

Nová medicína -<p>Genetické technologie se stávají běžnou součástí medicíny</p>
Nová medicína -

Genetické technologie se stávají běžnou součástí medicíny

Pokrok v genetických metodách nezadržitelně pádí vpřed. Ve světě se schyluje k revoluci v léčbě geneticky podmíněných i mnoha dalších závažných chorob. Lékaři chtějí měnit lidskou DNA.

Panel amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) nedávno jednomyslně schválil léčbu, která mění DNA buněk pacienta. Tento zákrok je součástí léčby jedné formy leukemie. Z pozměněných buněk pacienta se stane účinné léčivo, které „nahodí“ imunitní systém pacienta na vysoké obrátky, aby si snáze poradil s nemocí.

TIP: Editování genů poprvé zachraňuje před smrtí kvůli leukémii

Pokud Úřad pro kontrolu potravin a léčiv přijme doporučení panelu, což je velmi pravděpodobné, tak se na trhu objeví první dostupná genová terapie tohoto druhu, vyvinutá společností Novartis. Tato léčba navíc funguje nejen u jedné konkrétní formy leukemie, ale i u dalších typů této nemoci, stejně jako u mnohočetného myelomu a agresivního mozkového nádoru.

New York Times