Předpověď počasí: Deštivo, se spoustou virů a bakterií

07.02.2018 - Stanislav Mihulka

Každý den na každém čtverečním metru povrchu Země dopadnou desítky milionů bakterií a stovky milionů virů

Naše atmosféra vypadá relativně čistě, zdání ale klame. Ve skutečnosti obsahuje spoustu různých molekul a také mikroorganismů, které se v ní vyskytují v neuvěřitelných množstvích.

Podle nového výzkumu prší na Zemi každý den miliardy a miliardy bakterií a společně s nimi ještě více virů. Kanadští vědci odhadli, že na každý čtvereční metr povrchu planety denně naprší nebo prostě dopadne několik desítek milionů bakterií a 800 milionů virů. Jejich celkové množství za pouhý den je jen obtížně představitelné.

TIP: Létaní v dešti: Kapky vody posílají bakterie z půdy do vzduchu

Jak bakterie, tak i viry cestují atmosférou na kapénkách či částicích. Viry bývají navázané na menší částice než bakterie a mohou tím pádem zůstat v atmosféře déle a dostávají se do větších dálek. Většina virů se do atmosféry dostává z mořské vody.

University of British Columbia