Protipandemická opatření snížila ve Velké Británii produkci skleníkových plynů

06.08.2020 - Martin Reichman

Celosvětová pandemie koronaviru tvrdě dopadla na takřka všechny oblasti lidského života. Na rozdíl od ekonomiky, sportu nebo třeba cestovního ruchu jsou nepříjemná opatření dobrou zprávou pro životní prostředí


Reklama

Britští analytici zveřejnili zprávu, z níž vyplývá, že protipandemická opatření z března až července významně snížila produkci emisí oxidu uhličitého o 30 milionů tun. Pro srovnání – celková roční produkce Velké Británie v loňském roce byla 350 milionů tun. Jde tak o téměř 10% snížení emisí, navíc v rekordně krátkém čase.

Zpráva vypočítává, že emise uhlíku klesly v pěti klíčových oblastech: veřejné, silniční a letecké dopravě, spotřebě energií a celkovém znečištění v Londýně. Za poslední tři měsíce poklesl objem veřejné dopravy ve Velké Británii na pouhých 11,7 % běžné úrovně, což vedlo ke snížení emisí uhlíku o 1,89 milionu tun. Objem silniční dopravy se za stejné období snížil zhruba na polovinu běžné úrovně, což vedlo ke snížení emisí uhlíku o 15,2 milionu tun. Dramatický dopad měla protipandemická opatření na leteckou dopravu – během tří měsíců bylo zrušeno téměř 300 tisíc letů což ušetřilo 6,9 milionu tun uhlíkových emisí.

TIP: Turisté zmizeli a lvi si vzali Krugerův národní park zpět

Uzavření některých podniků a práce z domova sice vedlo ke zvýšení objemu domácnostmi spotřebované energie o 30 %, celková spotřeba se ale v důsledku omezení ekonomiky snížila o 15 %. Celková úspora uhlíkových emisí v této oblasti je tak podle britské zprávy 6,4 milionu metrických tun. Kromě emisí CO2 došlo v centrálních částech Londýna i k významnému snížení emisí oxidu dusičitého (NO2), jehož hlavním producentem je ve městech silniční doprava.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Potápěč, který žraloky býčí krmí, je vybaven nejen zkušenostmi, ale rovněž drátěnou košilí. (foto: Shutterstock) 

Příroda

Richard III. (1452–1485) měl drobnější skoro ženskou postavu a pohlednou tvář.

Historie

Dopadnout na polštář 

airbagy pro chodce
kdy: 2012 | omezení: pouze nižší rychlost

Airbagy se staly běžnou formou ochrany řidičů i spolujezdců, a řada automobilek se proto zamýšlela, zda by nemohly mírnit také náraz nešťastně zasaženého chodce. Během kolize se měly airbagy na kapotě nafouknout a pokrýt plochu střetu. Ačkoliv je myšlenka na první pohled nosná a snadno realizovatelná, nakonec se neujala. Vnější airbagy byly totiž účinné jen při nižších rychlostech, a pouze pokud nešťastník dopadl přímo na ně. Daleko efektivnější se ukázaly změny v umístění motoru a mřížky chladiče, které pomohly lépe usměrnit případný náraz. (foto: Profimedia)

Zajímavosti

Design orbitální stanice Voyager Space Station společnosti Orbital Assembly Corporation.

Vesmír
Revue
Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907