Šance, že asteroid Apophis zasáhne Zemi, je asi 1 ku 100 tisícům

17.08.2017 - Stanislav Mihulka

Čtyřsetmetrový Apophis je jedním z rizikových objektů, které obíhají v těsné blízkosti Země

Apophis -<p>Asteroid Apophis na radarových snímcích</p>
Apophis -

Asteroid Apophis na radarových snímcích

(99942) Apophis je velký asteroid z Atenovy skupiny planetek. Podle astronomů je tento čtyřsetmetrový balvan potenciálně nebezpečný pro Zemi. Jeho oběžná dráha protíná oběžnou dráhu Země a nelze zcela vyloučit, že se s námi jednou srazí.

Podle nových výpočtů odborníků NASA z Laboratoře tryskového pohonu je riziko, že v tomto století Apophis srazí se Zemí, asi 1 ku 100 tisícům. Není to ale velký důvod k obavám.

Akutní nebezpečí nehrozí

Ve skutečnosti vědci riziko srážky Apophise se Zemí snížili. Když byl v roce 2004 Apophis objeven, tak původní odhady říkaly, že 13. dubna 2029 bude pravděpodobnost srážky s Apophisem asi 1 ku 36. Další pozorování Apophise a jeho dráhy ale toto akutní nebezpečí zcela vyloučila.

TIP: Dokáže nás současná technika ochránit před dopadem nebezpečné planetky?

V dnešní době známe 1 803 potenciálně nebezpečných asteroidů. To jsou tělesa, jejichž velikost přesahuje 100 metrů a mohou se dostat k Zemi blíže, než na vzdálenost 7,5 milionů kilometrů. Podle odborníků není žádný z těchto asteroidů na kolizním kurzu se Zemí.

Astrowatch.net