Srážky gigantů: Zaoceánský parník Olympic versus křižník Hawke

- redakce 100+1

RMS Olympic byl první ze tří zaoceánských parníků třídy Olympic vlastněných společností White Star Line. Jeho sesterské lodě byly Titanic a Britannic.
RMS Olympic byl první ze tří zaoceánských parníků třídy Olympic vlastněných společností White Star Line. Jeho sesterské lodě byly Titanic a Britannic.
20 . 9 . 1911

Reklama

Mělo se jednat o technické perly společnosti White Star Line, které neměly obdoby. Ne nadarmo byla pro tři lodní giganty vybrána jména z řecké mytologie: Olympic, Titanic a Gigantic (později přejmenovaný na Britannic). Zatímco potopení Titanicu fascinuje dodnes, první střet si na svůj účet připsal právě Olympic.

TIP: Osudové rozhodnutí: Proč Titanic neměl nikdy vyplout?

20. září 1911 opustil klidné vody přístavu Southampton a vyrazil na svou pátou plavbu. Zde došlo ke srážce s křižníkem Hawke, který byl při míjení obou lodí přitažen silou vyvíjenou lodními šrouby Olympiku. Oprava si vyžádala dva měsíce a byla kvůli ní dokonce pozastavena výroba Titanicu. Na rozdíl od slavného kolegy ale Olympic sloužil až do roku 1935.

  • Zdroj textu:

    Wikipedie

  • Zdroj fotografií: Wikipedie

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Ocenění za chemii si odnesl japonský tým, jenž vyzkoumal, že pětileté dítě denně vyprodukuje až půl litru slin.

Zajímavosti

Apačský náčelník a šaman Geronimo se dožil 79 let. Zemřel 17. února 1909 na zápal plic. Způsobil si ho sám, neboť značně opilý spadl z koně do ledové vody a nastydl. 

Historie

Šéf NASA Jim Bridenstine představuje nové skafandry.

Vesmír

Slabě pancéřované tančíky PzKpwf I vyzbrojené pouze kulomety nevyhovovaly už na počátku druhé světové války

 

Válka

Některé ledovce vypouštějí do okolí chlor-36

Věda

Mladá samice přistává na suchou jalovcovou větev trčící nad údolí. Ne zcela vybarvené letky v křídlech jsou znakem mladého ptáka.

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907