Startup Orbit Fab plánuje čerpací stanice pro satelity na oběžné dráze

04.09.2018 - Stanislav Mihulka

Již za rok by mohly satelity tankovat palivo přímo na oběžné dráze

<p>Čerpací stanice na oběžné dráze</p>

Čerpací stanice na oběžné dráze

Když se satelity dostanou na oběžnou dráhu, obvykle si musejí vystačit s palivem, které si nesou s sebou. Startup Orbit Fab ze Silicon Valley by to chtěl změnit a to poměrně rychle. Pokud jejich plány vyjdou, zamíří první čerpací stanice na oběžnou dráhu již v příštím roce.

Záměrem Orbit Fab je umístit na orbitu Země nádrže s různým typem paliva. Rádi by umístili celkem tři čerpací stanice na tři různé oběžné dráhy. Když vše půjde dobře, časem by na oběžné dráze mohla fungovat stanice, která bude palivo nejen poskytovat, ale také vyrábět.

Palivo pro satelity

Doplňování paliva satelitům na oběžné dráze je teď populárním tématem. V poslední době se objevila celá řada návrhů technologií, které by to měly zajistit. Například zhruba před měsícem oznámil americký startup Cislunar Space Development Company, že hodlá na oběžné dráze vybudovat stanice, které budou vyrábět palivo pro satelit rozkladem vody na vodík a kyslík.

TIP: Vesmírné tankování: Robotické doplňování paliva satelitům se blíží

Další společnosti, jako například britští Maxar Technologies nebo známá americká společnost Orbital ATK zase vyvíjejí servisní satelity, které budou schopné čepovat palivo na orbitálních stanicích, a pak ho tankovat ostatním satelitům. Na oběžné dráze bude v blízké budoucnosti rušno.

SpaceNews