Tadaridy guánové překvapily: Úžasně rychle létají ve vodorovném letu

15.11.2016 - Stanislav Mihulka

Americké tadaridy nejspíš létají rychleji, než jakýkoliv jiný netopýr

Tadaridy guánové -<p>Drobné americké tadaridy jsou vynikajícími letci</p>
Tadaridy guánové -

Drobné americké tadaridy jsou vynikajícími letci

Nejrychlejším ptákem a zřejmě i nejrychlejším zvířetem světa je sokol stěhovavý, kterému naměřili rekordní rychlost ve střemhlavém pádu 389 km/h. Pokud jde o vodorovný let, tak tam je to mnohem méně. Jedním z nejrychlejších je rorýs obecný, který dosahuje až 112 km/h.

Vědci Univerzity Tennessee ve Knoxville tvrdí, že ve vodorovném letu předčí ptáky savci. Pomocí zařízení pro sledování letadel měřili rychlost netopýrů a zjistili, že drobné tadaridy guánové (Tadarida brasiliensis) dosahují ve vodorovném letu rychlostí kolem 160 km/h.

TIP: Proč netopýři nepodlehnou smrtícím virům? Mají superimunitu!

Jde o běžné netopýry, kteří obývají velkou část severní, střední a jižní Ameriky. Žijí v ohromných koloniích o desítkách milionů jedinců a jsou to vynikající letci, kteří loví drobnější létající hmyz.

New Scientist, Royal Society Open Science