Takhle by mohla vypadat hopsající sonda, která prozkoumá Neptunův měsíc

18.05.2016 - Martin Reichman

Triton je největším z měsíců planety Neptun. Je dokonce větší než Pluto a se svým průměrem přes 2 700 kilometrů je sedmým největším měsícem naší Sluneční soustavy. Triton je unikátní v mnoha ohledech, vůbec nejzajímavějším je pro vědce ale skutečnost, že jde s velkou pravděpodobností o objekt, který pochází z Kuiperova pásu.

Skákající sonda

Od Země jej ale dělí obrovská vzdálenost a jedinou sondou, která jej alespoň částečně zkoumala, byla před dlouhými 27 lety sonda Voyager 2. Na obzoru se ale možná rýsuje nový projekt – NASA by k Tritonu ráda vyslala přistávací sondu.

Nemá jít ale o lecjakou sondu – NASA uvažuje o hopsající sondě, která by se po Tritonu pohybovala pomocí až kilometr vysokých a pět kilometrů dlouhých skoků. Palivo pro svůj pohon by si přitom sonda Triton Hopper sama vyráběla z ledu sebraného z povrchu Tritonu.

• Zdroj fotografií: NASA 360