Reklama


V Německu zahájují provoz vlaky na vodík s nulovými emisemi

21.09.2018 - Stanislav Mihulka

Dieselové vlaky vycházejí z módy. Nahradí je vodíkové železnice?

<p>Jasně modrý vodíkový vlak Coradia iLint</p>

Jasně modrý vodíkový vlak Coradia iLint


Reklama

V dnešní době ještě na řadě míst jezdí dieselové vlaky, zejména tam, kde nejsou elektrifikované tratě. Pro životní prostředí to není právě výhra. V blízké budoucnosti by je mohly nahradit vlaky, které budou poháněné vodíkem.

Průkopníkem vodíkových železnic se v těchto dnech stalo Německo. Startuje zde provoz prvních vlaků na vodík s nulovými emisemi. Zatím půjde o dva jasně modré vlaky Coradia iLint, které postavila francouzská společnost Alstom. Do roku 2021 jich Německo plánuje pořídit dalších čtrnáct.

TIP: Los Angeles a Las Vegas propojí americko – čínský rychlovlak

Vodíkové vlaky budou jezdit po více než 100 kilometrové trati, mezi severoněmeckými městy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde a Buxtehude. Na těchto tratích přitom doposud jezdily dieselové vlaky. Nové vlaky by měly přepravit asi 2 miliony pasažérů ročně. Vodík si vlaky budou čerpat ze 12 metrů vysokého zásobníku poblíž jedné ze stanic. Jeden takový zásobník vystačí na pohon dvou vodíkových vlaků po celý den, přičemž souprava zvládne urazit až 1 000 kilometrů. Přebytek energie se ukládá do lithiových baterií přímo ve vlaku.

  • Zdroj textu:

    Alstom

  • Zdroj fotografií: Alstom / René Frampe

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Autory názvu kakao jsou Aztékové. Ti pro ně používali slovo cacahuatl čili „hořká voda“.

Historie
Zajímavosti
Věda
Zajímavosti

Leonardo da Vinci, pravděpodobný autoportrét, kolem roku 1512.

Věda

Ponorka č. III před novým spuštěním na Dunaj

 

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907