Vědci objevili 44 genetických faktorů spojených s depresí

30.04.2018 - Stanislav Mihulka

Podle vědců se kořeny deprese ukrývají v genech

<p>Deprese bývá záludná a někdy i smrtící</p>

Deprese bývá záludná a někdy i smrtící

Mezinárodní skupina více než 200 vědců zmapovala genetické základy deprese více do hloubky, než kdy předtím. Podařilo se jim vytipovat celkem 44 genetických faktorů spojených s tímto záludným onemocněním. Třicet z nich přitom doposud nebylo spojováno s depresí.

Genetika samozřejmě není jedinou příčinou rozvoje nebezpečné deprese. Svoji roli nepochybně sehrávají i životní zkušenosti nebo třeba kondice. Také obéznější lidé mají větší sklon k depresím. Geny jsou ale v tomto onemocnění podle všeho velice významné.

TIP: Sebevražedné myšlenky lidí s depresí mají spojitost se zánětem mozku

Výsledky výzkumu teď mohou využít lékaři. Čeká je výzkum dotyčných genů, v němž se budou snažit objevit slabá místa mechanismu rozvoje deprese, na které by se mohla zaměřit budoucí léčba.

King’s College London, Nature Genetics