Velká očekávání: NASA se chystá oznámit nová fakta o Jupiterově měsíci

23.09.2016 - Stanislav Mihulka

Všichni napjatě očekávají, co NASA v pondělí prozradí veřejnosti

Europa -<p>Co objevil Hubbleův vesmírný dalekohled na měsíci Europa?</p>
Europa -

Co objevil Hubbleův vesmírný dalekohled na měsíci Europa?

Kdykoliv NASA ohlásí, že něco zásadní sdělí světu, tak internet zaplaví divoké spekulace. Teď se to opět stalo. NASA si získala pozornost celé planety, i když se většina lidí shoduje, že ani tentokrát nepůjde o objev mimozemského života.

Ve hře je Jupiterův měsíc Europa. NASA ohlásila, že v pondělí 26. září, ve 14 hodin východního letního času (tedy v 8 hodin ráno našeho času), odhalí překvapující fakta o aktivitě na Jupiterově měsíci Europa. V NASA jsou teď tajuplní, jen prozradili, že možná jde o důkazy související s přítomnosti podpovrchového oceánu na Europě.

Tyto důkazy podle všeho pořídil Hubbleův vesmírný dalekohled, který už před časem nalezl stopy výtrysků vody na povrchu Europy. Jejich existence se ale zatím ještě nepotvrdila. Možná je Hubble objevil znovu, uvidíme.

TIP: Infografika: Jupiterův měsíc Europa obsahuje více vody než Země

Na Europě by měl být ohromný podpovrchový oceán, který by mohl obsahovat větší množství vody, nežli je na Zemi. A NASA mohla konečně objevit pádný důkaz jeho existence.

NASA, IFL Science