Virgin Galactic zahajuje prodej lístků pro lety na hranici vesmíru

Soukromá kosmická společnost Virgin Galactic dnes zahajuje prodej lístků pro lety na hranici vesmíru pro soukromé osoby. Zájemci za letenku zaplatí 450 tisíc dolarů – v přepočtu přibližně 9,5 milionu korun.

16.02.2022 - Martin Reichman

První let s kompletní šestičlennou posádkou úspěšně absolvoval kosmický raketoplán společnosti Virgin Galactic v červenci loňského roku. Jejich VSS Unity se i se zakladatelem firmy Richardem Bransonem dostal na hranici vesmíru. Další lety by mohly brzy následovat – Virgin Galactic oznámila, že počínaje dnešním dnem otevírá prodej letenek.

Vesmírná turistika

Letenky budou k mání ve třech verzích – jednomístná, dvojmístná a k dispozici bude i možnost zarezervovat si celý let. Cena letenky činí 450 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 9,5 milionu korun) a zákazníci za ni získají 1,5hodinový let, při němž kosmická loď stráví několik minut v prostředí snížené gravitace. Pro rezervaci letenek je vyžadována nevratná záloha ve výši 150 tisíc dolarů.

Z dřívějších zpráv je zřejmé, že o zákazníky nebude mít Virgin Galactic nouzi. Během posledních let si let na hranici vesmíru zarezervovalo okolo 600 zážitku chtivých zákazníků. Další oznámenou novinkou je změna loga společnosti. Dosavadní duhovku Richarda Bransona v něm nahradí obrys raketoplánu VSS Unity.

Dosavadní a nové logo společnosti Virgin Galactic. (foto: Virgin Galactic ©)