Zhongjianosaurus yangi: V Číně objevili jednoho z nejmenších dinosaurů

02.05.2017 - Stanislav Mihulka

Čtyřkřídlý zhongjianosaurus vážil jen 310 gramů a na délku měřil 70 centimetrů

Zhongjianosaurus -<p>Nedávno objevený Zhongjianosaurus yangi je jedním z nejmenších známých dinosaurů</p>
Zhongjianosaurus -

Dromeosaury, známé též jako „raptory“, proslavila filmová série o jurských parcích. Byli to blízcí příbuzní dnešních ptáků. Někteří budili hrůzu s několika metry délky, jiní by se zase vešli do igelitky.

Nový raptor Zhongjianosaurus yangi, kterého nedávno objevili v Číně, náleží k těm malým. Vzhledem k hmotnosti 310 gramů a délce 70 cm od konce tlamy po špičku ocasu to je vlastně jeden z nejmenším známých dinosaurů.

TIP: Zhenyuanlong: Opeřený bratranec velociraptorů z Jurského parku

Paleontologové detailně prostudovali fosilní pozůstatky zhongjianosaura a jsou si jistí, že nejde o mládě. Dokládá to struktura objevených kostí. Tento maličký raptor byl celý hustě opeřený a stejně jako příbuzný mikroraptor měl nikoliv dvě, ale hned čtyři okřídlené končetiny, plus opeřený ocas.

IFL Science, Vertebrata PalAsiatica