Čtyřnohý robotický silák HyQReal předvedl, jak utáhne třítunový letoun

27.05.2019 - Stanislav Mihulka

Roboty, které dovedou vzít pořádně za práci, dovedou postavit i v Itálii

<p>HyQReal utáhne třítunové letadlo</p>

HyQReal utáhne třítunové letadlo


Reklama

Italští tvůrci robotů předvedli světu svého nejnovějšího čtyřnohého robota. Jejich robot HyQReal na letišti v Janově utáhl letoun o hmotnosti 3,3 tuny na vzdálenost více než 10 metrů. Na podobných čtyřnohých hydraulických robotech přitom Italové pracují už od roku 2007.

Jejich nejnovější model HyQReal má vlastní zdroj energie, bezdrátovou komunikaci a oproti starším typům je také spolehlivější a lépe hospodaří s energií. Na palubě má dva počítače, jeden na ovládání vizuálního systému, a druhý na řízení celého robota. „Kůže“ robota je z kevlaru, skelných vláken a plastu, zatímco jeho nohy jsou vybaveny gumovými chodidly, aby robot lépe přilnul k povrchu.

TIP: Boston Dynamics oslavili brzké zahájení prodeje robotickým spřežením

Robot HyQReal je velký zhruba jako kancelářský stůl a váží zhruba 130 kilogramů. Robotický silák tedy utáhne zhruba 25-krát tolik, co sám váží. Je postavený tak, že je velmi odolný proti vodě i prachu. Vše nasvědčuje tomu, že tenhle robot dokáže odolat i rozbouřeným živlům. Elektrický pohon robota HyQReal zajištuje baterie, která by měla vydržet až dvě hodiny provozu. Vývoj robota ale prý ještě není ani zdaleka u konce.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Duše z jízdních kol nahrazují kůži

Zajímavosti

Zikmund Lucemburský a Marie Uherská.

Historie

Místo testu Starship Mk1 po explozi, ve výřezu stejné místo před testem.

Vesmír

Řádění hurikánu v Key West na Floridě

Věda

Kdyby teploměr nešplhal vysoko nad nulu, úplně bychom podlehli iluzi, že se díváme na sněhovou pláň zbrázděnou větrem.

Příroda

 Kolmý start a přistání i vysokou manévrovatelnost V-22 zajišťují motory Rolls-Royce.

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907