Hodinky kořeněné špetkou prachu z Marsu

Belgická společnost Interstellar ve spolupráci s NASA představila marsovsky laděné hodinky, jejichž ciferník ukrývá špetku prachu z rudé planety

04.01.2023 - Vilém Koubek

Na pozadí strojku RED3.721 je vyveden detailní reliéf Marsu, spolu se souřadnicemi kráteru Jezero, kde v roce 2021 přistál rover Perseverance. Hlavní lákadlo modelu v přepočtu za 12 tisíc korun tkví ovšem v tom, že má na třech hodinách malý prostor se špetkou mimozemského prachu. Ten samozřejmě astronauti z rudé planety nepřivezli: Materiál pochází z meteoritu nalezeného v roce 2021 na severozápadě Afriky.

Marsovské meteority jsou přitom velmi vzácné, z přibližně 60 000 meteoritů, které byly doposud objeveny na Zemi, byl u zhruba 200 identifikován marsovský původ. Belgická společnost Interstellar neuvádí o jaký konkrétní meteorit se má jednat, na návrhu ale spolupracovala s neziskovou organizací The Meteoritical Society, která se primárně zabývá výzkumem a vzděláváním v planetární vědě s důrazem na studium meteoritů a dalších mimozemských materiálů.

TIP: Jaké hodinky používali sovětští a ruští kosmonauté během letů do vesmíru

Pokud se vám líbí design, ale tolik peněz byste se za trochu vesmírné horniny zaplatit zdráhali, můžete sáhnout po levnější alternativě zdobené pouze logem NASA.