ISS se dnes rozšíří o nafukovací modul BEAM: NASA chystá přímý přenos

26.05.2016 - Martin Reichman

Mezinárodní vesmírná stanice se dnes dočká rozšíření – krátce před polednem dojde k rozbalení nafukovacího modulu BEAM

Dnes krátce před polednem našeho času dojde k „nafouknutí“ nedávno připojeného experimentálního modul BEAM. Modul BEAM má mít po nafouknutí rozměry 4 × 3,2 metru, nebude ale určený k obývání. Vstup do něj bude po většinu času uzavřen a posádka do něj vstoupí jen několikrát do roka, aby provedla nezbytná měření. První návštěva se nicméně odehraje velmi brzy – ve čtvrtek 2. června do něj vstoupí astronauti, aby ověřili jeho těsnost a provedli vstupní měření úrovně radiace, teploty a dalších hodnot.

TIP: Sedmdesátitunový nafukovací megamodul Bigelow Aerospace

Termín „nafukovací“ je v případě modulu BEAM spíše popisný – modul se ve skutečnosti spíše rozbalí, než nafoukne. Jeho konstrukce je vyrobena z materiálu podobného kevlaru a nelze jej používat opakovaně. Celou událost bude dnes NASA přenášet živě – vysílání je možné sledovat od 11:30 na NASA TV (6:10 EDT) a očekává se, že bude trvat přibližně 2 hodiny.