Jak se zbavit komárů? Pusťte jim pořádný post-hardcore nářez!

11.05.2019 - Vilém Koubek

Studie vědců z University of Malaysia odhalila, že vhodně zvolená a dostatečně hlasitá elektronická hudba mírní krvežíznivost komárů

V životě komárů hraje velkou roli zvuk, jehož frekvence ovlivňuje jejich touhu se pářit nebo hledat potravu. Vědci z University of Malaysia proto při experimentu pouštěli komárům tropickým skladbu Scary Monsters and Nice Sprites od amerického umělce Skrillexe. Píseň si vybrali proto, že obsahuje jak velmi vysoké, tak nízké frekvence, a tudíž měla dobrý předpoklad změnit chování dotěrného hmyzu – což se skutečně potvrdilo.

TIP: Jak na nepříjemné komáry? Nevzdávejte plácání, pomáhá to!

Jedinci vystavení hudbě mnohem méně útočili na živočichy v okolí a překvapivě také klesala jejich tendence se pářit. Uvedený objev začne podle vědců psát novou kapitolu osobních „odháněčů“ hmyzu, postavených na zvukové bázi.