K Marsu odstartovala sonda Viking 2

9 . 9 . 1975

9. září 1975 odstartovala z kosmodromu Eastern Test Range na Floridě na svou cestu k Marsu sonda Viking 2. Let k Marsu trval 333 dní. Během letu bylo provedeno několik úprav dráhy a na oběžnou dráhu planety se dostala sonda 7. srpna 1976.

TIP: Historický milník: Sondy Viking dobyly rudou planetu

Místa vybraná k přistání se ukázala jako nevhodná, takže volba nakonec padla na oblast Utopia. Přistání se uskutečnilo 3. září 1976, ale došlo při něm k poruše stabilizace družicové části – a tím i k přerušení spojení s přistávajícím modulem.

Biologická laboratoř pak pracovala až do 28. května 1977 a ostatní přístroje ukončily svá pozorování 29. března 1980. Družicová část Vikingu 2 byla poté – stejně jako její sesterská stanice – po vyčerpání zásob plynu v orientačním a stabilizačním systému vypnuta povelem ze Země. Kalendář ukazoval 25. července 1978.