Mluvím patnácti jazyky: Nová generace humanoidních robotů míří do nemocnic a hotelů

Vylepšený humanoidní robot od společnosti Realbotix, schopný plynule komunikovat v 15 jazycích, má ambici změnit způsob, jakým lidé interagují se službami v nemocnicích, hotelech i na letištích.

10.07.2025 - Martin Reichman


Představte si, že místo letušky, recepční v hotelu nebo v nemocnici vás uvítá robot – a to v jazyce, který si sami zvolíte. Společnost Realbotix, známá především díky svým realistickým humanoidním robotům, nyní představila novinku: robota, který zvládá plynule komunikovat v 15 jazycích. Díky cloudové podpoře má navíc přístup k dalším 147 jazykům a dialektům.

Nejen asistent, ale i společník

Schopnost komunikovat ve více jazycích není jen technologickou kuriozitou – má mít konkrétní využití v praxi. Roboti navržení firmou Realbotix jsou určeni pro práci v oblastech, kde je důležitý lidský kontakt: ve zdravotnictví, turistickém průmyslu, v hotelech nebo muzeích.

Díky schopnosti komunikovat v rodném jazyce návštěvníka či pacienta má humanoid výrazně zlepšit celkový zážitek a pocit přijetí. Nejde přitom jen o překlad – roboti jsou schopni navazovat přirozený dialog a vyjadřovat emoce pomocí mimiky.

Podle zástupců společnosti Realbotix je hlavním cílem jejich robotů vytvořit skutečné propojení s lidmi – ať už prostřednictvím informací, nebo emocionální interakce. S vylepšeným softwarem a možností integrace s různými AI platformami budou humanoidi schopni poskytovat asistenci na letištích, v hotelech, tematických parcích jako Disneyland, i ve zdravotnických zařízeních.

Technologie, která sbližuje

Zvláště v nemocnicích mají humanoidi zásadní potenciál: mohou sloužit jako „komunikační most“ mezi pacienty a zdravotníky. Pacient předá robotovi své příznaky či obavy, robot na ně empaticky reaguje a zároveň je předá zdravotnímu týmu. Tím může pomoci překlenout jazykovou bariéru i nedostatek personálu.

Podle analýzy společnosti Research and Markets se očekává, že trh s humanoidními roboty naroste z 2,93 miliardy dolarů v roce 2025 na ohromujících 243,4 miliardy dolarů v roce 2035. Hlavními důvody jsou pokrok technologií, rostoucí nároky na automatizaci a nedostatek pracovní síly. Cena jednoho humanoidního robota by se měla pohybovat mezi 20 000 a 175 000 dolary.

„Přidání jazykové podpory do našeho humanoidního robota je významný krok směrem k technologii, která je skutečně zaměřena na člověka,“ říká Andrew Kiguel, generální ředitel Realbotix. „Ať už jde o nemocnici nebo hotel, porozumění v rodném jazyce buduje důvěru a dělá celou zkušenost osobnější.“


Další články v sekci