Mluvím patnácti jazyky: Nová generace humanoidních robotů míří do nemocnic a hotelů
Vylepšený humanoidní robot od společnosti Realbotix, schopný plynule komunikovat v 15 jazycích, má ambici změnit způsob, jakým lidé interagují se službami v nemocnicích, hotelech i na letištích.
Představte si, že místo letušky, recepční v hotelu nebo v nemocnici vás uvítá robot – a to v jazyce, který si sami zvolíte. Společnost Realbotix, známá především díky svým realistickým humanoidním robotům, nyní představila novinku: robota, který zvládá plynule komunikovat v 15 jazycích. Díky cloudové podpoře má navíc přístup k dalším 147 jazykům a dialektům.
Nejen asistent, ale i společník
Technologie, která sbližuje
Zvláště v nemocnicích mají humanoidi zásadní potenciál: mohou sloužit jako „komunikační most“ mezi pacienty a zdravotníky. Pacient předá robotovi své příznaky či obavy, robot na ně empaticky reaguje a zároveň je předá zdravotnímu týmu. Tím může pomoci překlenout jazykovou bariéru i nedostatek personálu.
Podle analýzy společnosti Research and Markets se očekává, že trh s humanoidními roboty naroste z 2,93 miliardy dolarů v roce 2025 na ohromujících 243,4 miliardy dolarů v roce 2035. Hlavními důvody jsou pokrok technologií, rostoucí nároky na automatizaci a nedostatek pracovní síly. Cena jednoho humanoidního robota by se měla pohybovat mezi 20 000 a 175 000 dolary.
„Přidání jazykové podpory do našeho humanoidního robota je významný krok směrem k technologii, která je skutečně zaměřena na člověka,“ říká Andrew Kiguel, generální ředitel Realbotix. „Ať už jde o nemocnici nebo hotel, porozumění v rodném jazyce buduje důvěru a dělá celou zkušenost osobnější.“