Na čem se jede Tour de France: Závodní superkola, dražší než auta

07.07.2016 - Stanislav Janů

K vrcholové cyklistice na Tour de France patří i špičková technika. Kola se stavějí jezdcům na míru a významnou roli hraje každý detail. Jaký stroj sedlá nejlepší časovkář poslední doby a kolik takové závodní superkolo vlastně stojí?

Kola, na kterých jezdci absolvují třítýdenní muka Tour de France, vypadají na první pohled podobně jako ta, jež si můžete pořídit v obchodě. Na jejich vývoji však pracují samotní jezdci a výrobci se pro ně snaží odladit každý detail, který při průjezdu cílovou páskou ušetří cenné sekundy. Obzvlášť významnou roli hraje taková péče v případě individuálních časovek, v nichž se startuje na kratší trať a jediným soupeřem závodníků je časomíra. Borci proto vyrážejí na speciálním bicyklu, kterému se kvůli jeho tvaru přezdívá „koza“: typický aerodynamický posez a precizní vyladění umožňují jezdcům dosáhnout v etapě průměrné rychlosti kolem 55 km/h.

Karbonový rám (175 000 Kč) -

Karbonový rám (175 000 Kč) -

Speciální zadní kolo (53 000 Kč) -

Speciální zadní kolo (53 000 Kč) -

Řídítka (28 000 Kč) -

Řídítka (28 000 Kč) -

Sedlo (14 000 Kč) -

Sedlo (14 000 Kč) -

Řazení (32 000 Kč) -

Řazení (32 000 Kč) -

Převodník (39 000 Kč) -

Převodník (39 000 Kč) -

Chloupky musí dolů -

Chloupky musí dolů -

Rychlost a výkon -

Rychlost a výkon -

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Délka Vasova běhu (švédsky Vasaloppet) činí 90 kilometrů a pravidelně se ho účastní téměř 16 000 lyžařů.

Zajímavosti

Podle dřívějších teorií byl výbuch supervulkánu Toba natolik silný, že téměř způsobil vyhlazení nejen lidské rasy, ale i mnoha dalších živočišných druhů.

Věda

I dnes lze koupit výrobky ze želvoviny, ačkoliv je lov zvířat zakázaný pod pokutou 175 tisíc korun.

Zajímavosti

Podle posledního výzkumu odpovídá hmotnost naší Galaxie 1,5 bilionu sluncí. K uvedené hodnotě vědci dospěli pomocí měření rychlostí kulových hvězdokup, jež obíhají galaktické jádro.

Vesmír

Mravenci rodu Cephalotes si ve větvích stromů vždy najdou cestu a dávají přednost té, která má nejméně křižovatek

Příroda

Již v době objevu byly obří sochy na terasách poničené, moderní rekonstrukce je ukazuje v původním stavu.

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907