Nové tváře: NASA představila posádky pro komerční lety k ISS

09.08.2018 - Stanislav Mihulka

Soukromé pilotované kosmické lodi Dragon a Starliner se chystají do vesmíru. Začíná nová éra kosmických letů

<p>Devítka astronautů pro lety komerčních lodí Dragon a Starliner</p>

Devítka astronautů pro lety komerčních lodí Dragon a Starliner

3. srpna 2018 představila americká vesmírná agentura NASA světu první americké astronauty, kteří se vydají do vesmíru na palubě amerických komerčních lodí s lidskou posádkou. Je to velký úspěch spolupráce vládní agentury se soukromými společnostmi.

Poprvé od ukončení nepříliš uspokojivého programu raketoplánů Space Shuttle v roce 2011 se američtí astronauté dostanou na Mezinárodní vesmírnou stanici ISS s americkým kosmickým plavidlem. To je významný pokrok k lepšímu.

První posádky pro Dragon i Starliner

Devítka astronautů NASA poletí jak s pilotovanou kosmickou lodí Dragon od SpaceX, tak i lodí CST-100 Starliner od Boeingu. NASA přitom úzce spolupracovala s oběma zmíněnými společnostmi při navrhování designu, vývoji kosmických lodí i při testování jejich systémů. Cílem NASA bylo zajistit, aby jak Dragon tak i Starliner splňovaly požadavky NASA na bezpečnost a výkon takových kosmických lodí.

TIP: Proč NASA nyní podporuje vývoj hned tří pilotovaných lodí?

Astronautky Sunita Williams a Nicole Mann a spolu s nimi astronauté Josh Cassada, Eric Boe, Christopher Ferguson, Douglas Hurley, Robert Behnken, Michael Hopkins a Victor Glover jsou podle představitelů NASA v první linii nové éry dobývání vesmíru. Celá planeta bude se zatajeným dechem sledovat, jak astronauti a jejich pilotované kosmické lodi uspějí.