Ochránci zvířat protestují: Rusko chce vyslat na Mars opice

04.01.2016 - Martin Reichman

Již v roce 2017 by mohla odstartovat ruská pilotovaná mise k Marsu. V kosmické lodi by ale místo lidí seděly opice

Značnou nevoli nejen mezi ochránci zvířat způsobila zpráva vědců z Ruské akademie věd, o intenzivním výcviku čtyř makaků určených k pilotované misi k Marsu. Mluvčí neziskové organizace PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) Harriet Barclayová vyjádřila pohoršení nad plánem ruských vědců.

Podle ochránců zvířat není v 21. století nutné opakovat temné postupy z časů počátku dobývání vesmíru. V dopisu, adresovanému Ruské kosmické agentuře, Barclayová připomněla příběh psa Lajky, který v roce 1957 zemřel na palubě sovětské družice Sputnik 2 následkem stresu a přehřátí zhruba 5 až 7 hodin po startu. Stejný úkol jako zvířata, mohou podle Barclayové v současné době zastat roboti.

Leonard David, space.com