Reklama


Pokus a omyl: Umělá inteligence se naučí řídit auto za 20 minut

11.07.2018 - Stanislav Mihulka

Autonomní auta nepotřebují více senzorů, map nebo hardwaru, ale inteligentní algoritmus

<p>Autonomní auta a vedení společnosti Wayve</p>

Autonomní auta a vedení společnosti Wayve


Reklama

Podle specialistů na umělé inteligence ze startupu Wayve jsou lidé úspěšní zejména díky schopnosti našeho mozku rychle se učit a zpracovávat vědomosti z mnoha různých zážitků. Domnívají se proto, že autonomní automobily nepotřebují výkonnější čipy, účinnější senzory nebo detailnější mapy. Podle nich jsou řešením lepší mozky.

Ve Wayve vyvinuli inteligentní algoritmus, který je schopný se rychle učit přímo v terénu. Algoritmus vložili do autonomní verze vozidla Renault Twizy, které vybavili kamerou s grafickou jednotkou pro inteligentní analýzu obrazu v reálném čase. Na sedadlo řidiče se posadil lidský operátor, ale řízení vozu měla v rukou umělá inteligence.

TIP: Náročná škola: Jak se roboti se učí správě pohybovat mezi lidmi?

Cílem bylo naučit umělou inteligenci jet s autem rovně a udržet se na vozovce. Inteligence začínala od nuly a mohla si experimentovat, jak „chtěla“. Lidský operátor inteligenci hlídal. Kdykoliv auto vyjelo z cesty, tak ho operátor zastavil a provedl opravu. Inteligence byla „postihována“ za chyby při jízdě a naopak „odměňována“ za správnou jízdu. A jaký byl výsledek tohoto netradičního řidičského výcviku? Autonomní vůz ovládaný umělou inteligencí zvládl jízdu po silnici během pouhých 20 minut.

  • Zdroj textu:

    Wayve

  • Zdroj fotografií: Wayve

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Zajímavosti

Karl Hermann Frank (vlevo) a první muž protektorátu Konstantin von Neurath.

Historie
Věda

Otevřená hvězdokupa Divoká kachna

Vesmír

Amazonský prales po těžbě zlata

Věda

Chiftain Mk 5, jenž je dnes součástí expozice v tankovém muzeu v ruské Kubince

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907