Překvapení z Amazonie: Halucinogen ayahuasca stimuluje růst neuronů

01.07.2016 - Stanislav Mihulka

Tohle by čekal málokdo. Slavný amazonský halucinogen regeneruje mozek

Šamani v Amazonii už nejspíš celá tisíciletí vaří proslulou halucinogenní směs jménem ayahuasca z více druhů pralesních rostlin, jejíž hlavní psychoaktivní složku představuje DMT. Používají ji nejen na výlety do hlubin psychiky, ale i k léčení.

Ayahuasca si už získala pozornost moderní vědy. Už víme, že dovede ulevit při depresích i jiných duševních obtížích. Jak se ale zdá, nebude to všechno. Vědci teď překvapeně zjistili, že látky obsažené v ayahuasce, harmin a tetrahydroharmin, mohou stimulovat růst nových mozkových buněk, neuronů.

TIP: Stoprocentně přesný: Nový krevní test na Alzheimera se neplete

Vzhledem k tomu, že celá řada závažných neurodegenerativních onemocnění úzce souvisí s odumíráním neuronů v určitých oblastech mozku, mohl by výzkum působení halucinogenní směsi na neurony přinést tolik potřebné léky.

• Zdroj fotografií: Terpsichore / Wikimedia Commons.