Proč mají pijani takový hlad? Odpověď je v hluboko mozku

12.01.2017 - Stanislav Mihulka

Výzkum na myších prozradil, že konzumace alkoholu skutečně podporuje chuť k jídlu

Alkohol -<p>Náruživé pité vede k náruživému přejídání</p>
Alkohol -

Náruživé pité vede k náruživému přejídání

Každý kdo kdy nestřídmě pil alkohol, a přitom ještě mohl stát, se jistě setkal s tím pocitem. Že před ním pizza, hranolky, klobása, řízek nebo nějaké jiná dobrota rozhodně není v bezpečí.

Proč mají pijani tak velkou chuť k jídlu, která nejednou vede k přejídání? Až doposud to nebylo úplně jasné. Řešení této záhady nedávno nabídla vědecká studie na myších. Jde o to, že alkohol podle všeho aktivuje mozkové buňky, neurony, které se za normálních okolností podílejí na pocitu hladu.

TIP: Máte sklony k nadměrnému pití? Vědci odhalili neurony, které za to mohou

Když se myš pořádně napije, tak jí zmíněné mozkové buňky řeknou, že má hlad. A kdo by nevěřil vlastnímu mozku? I když šlo o výzkum na myších, které alkohol nepopíjely, ale byl jim vpichován injekcemi, podle odborníků to u lidí bude nejspíš velmi podobné. I my totiž máme tento typ mozkových buněk a fungují stejně jako u myší.

• Zdroj fotografií: Angie Garrett / Wikimedia Commons