Prototyp solárního letoun Elektra Two Solar OPS uspěl v autonomním letu

10.09.2018 - Stanislav Mihulka

Solární letouny Elektra Solar budou autonomně létat do stratosféry

<p>Elektra Two Solar OPS na autonomním letu</p>

Elektra Two Solar OPS na autonomním letu


Reklama

Německá společnost Elektra Solar vyvíjí velký solární letoun pro dlouhodobé lety ve velkých výškách. Nedávno úspěšně otestovali prototyp takového letounu Elektra Two Solar OPS během autonomního letu s novým autopilotem.

Letoun úspěšně autonomně vzlétl, chvíli létal kolem letiště, a pak zase autonomně přistál. Stroj není přitom žádný drobek. Jeho křídla mají rozpětí 24,8 metru a poskytují prostor pro solární baterie o rozloze 22,5 metrů čtverečních. Tyto baterie pohánějí elektrický motor o výkonu 32kW. 

TIP: Konec Aquily: Facebook zařízl vývoj dronu pro přenos internetu

Letoun Elektra Two Solar OPS má dvojitě zálohovaný pohon a trojitě zálohované řízení, kvůli spolehlivosti a hlavně bezpečnosti provozu. Autonomní řízení zajišťuje autopilot s důmyslnými algoritmy umělé inteligence. Během testů byl sice v kabině lidský pilot, aby v případě potřeby převzal řízení, v budoucnu budou ale takové letouny létat samy. Za pár let zřejmě bude ve stratosféře, kam podobné stroje míří, hustý provoz.

 

  • Zdroj textu:

    Elektra Solar

  • Zdroj fotografií: Elektra Solar

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Revue

Léčba alergie na arašídy zklidňuje imunitní systém a tlumí jeho přehnané reakce.

Věda

Diskuze o zřízení univerzity na Moravě provázely nacionální třenice

Historie

Molekulární mračna N159E (Motýlí mlhovina, vlevo) a N159W South (vpravo) ve Velkém Magellanově mračnu.

Vesmír

Hejno jespáků srostloprstých. V jeho středu panuje bezpečí a ptáci se mohou v klidu najíst. Vně stojící jedinci takový klid nemají.

Příroda

Hypersonický let bude extrémní, takže hypersonické letouny potřebují extrémně odolné materiály.

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907