Pruhy štěstí: Krávy pruhované jako zebry by chovatelům ušetřily miliardy

23.11.2019 - Vilém Koubek

Přemýšleli jste někdy, že by nebylo špatné na krávu jen tak pro radost namalovat zebří pruhy? Podle japonských vědců by jí to značně usnadnilo život a chovatelům ušetřilo miliardy!

Před bodavým hmyzem se krávy v podstatě nemají jak chránit, a chovatelé je proto stříkají insekticidy, jež mají dotěrné útočníky zahnat či usmrtit. Taková praxe však není zdravá pro zvířata ani pro životní prostředí, a japonští vědci se tudíž rozhodli hledat alternativy.

TIP: Černá s bílými, nebo bílá s černými: Jakou barvu má zebra?

Při svém bádání zabrousili na africký kontinent a pokusili se zjistit, zda by krávám nepomohlo mít stejné zbarvení jako zebry. Překvapivě se ukázalo, že pruhy ovlivňují vnímání hmyzu, a na „pomalovaný“ dobytek tak dotíralo takřka o polovinu méně nevítaných hostů než na běžně zbarvené kolegyně. Pokud by se tedy experiment převedl do praxe, ušetřil by chovatelskému průmyslu miliardy.