Raketa Falcon 9 vynesla dvojici satelitů NASA pro sledování vody na Zemi

Další úspěšný start rakety SpaceX měl jenom drobnou vadu na kráse

24.05.2018 - Stanislav Mihulka

V úterý 22. května odstartovala z kalifornského kosmodromu u Vandenbergovy letecké základny nosná raketa Falcon 9 soukromé společnosti SpaceX. První stupeň nosné rakety byl přitom tentýž, který vynesl vojenský satelit mise Zuma. Tentokrát ale SpaceX s prvním stupněm nepřistávali.

Naopak se pokusili chytit dvojici krytů nákladu ze špice nosné rakety. Jejich speciální lapací loď Mr. Steven, která je vybavená velkou sítí, ale nakonec neuspěla. Podle vedení SpaceX to ale bylo velmi těsné. Rozhodně to nevzdávají a věří, že příště již kryty nákladu zachytí před pádem do oceánu.

Mise GRACE-FO a satelity Iridium Next

Raketa Falcon 9 úspěšně vynesla dvojici satelitů NASA a německého výzkumného centra GFZ mise GRACE-FO (Gravity Recovery and Climate Experiment Follow-On) na oběžnou dráhu blízkou polární dráze. NASA již potvrdila kontakt se satelity krátce po startu, kdy je zachytila stanice McMurdo v Antarktidě. Satelity navazují na předchozí misi GRACE a budou sledovat pohyby hladiny oceánu, ledovce a změny rozložení vody na planetě.

TIP: Úspěch, nebo krach? Kolem supertajné mise Zuma se rojí divoké spekulace

Raketa rovněž vynesla pět komunikačních satelitů Iridium Next, které se úspěšně dostaly na oběžnou dráhu. Připojí se k flotile 50 satelitů společnosti Iridium Communications, která jich plánuje zprovoznit celkem 75.

NASA / SpaceX