Reklama ať už v televizi, tištěných médiích nebo na internetu nás má obvykle povzbudit k nákupům. Jak ale ukazuje nedávný případ z Japonska, ne vždy tato teze platí
Saké je japonským národním nápojem a mezi nejpopulárnější značky zde patří Dassai sake. Skutečnost, že se vašemu výrobku daří, by nejspíš měla být pro vedení společnosti radostnou zprávou. Zakladatel firmy a hlavní sládek (v Japonsku se jim říká Tōji) Asahi Shuzo to ale vidí trochu jinak.
V jednom z nejčtenějších listů země firma nedávno uveřejnila celostránkovou reklamu, ve které prosí své zákazníky, aby za jejich saké neplatili zbytečně přemrštěnou cenu. Část maloobchodních prodejců podle sládka Asahi Shuzo zneužívá popularity jejich nápoje a uměle navyšují jeho cenu. Inzerát mimo jiné obsahoval i seznam prodejců, kteří férové ceny dodržují.
TIP: Ochutnejte Aragog: Originální koktejl s příměsí jedu tarantule
Zdánlivě nelogický krok firmy ale má své vysvětlení. Způsob a doba skladování má podle Shuza zásadní vliv na výslednou kvalitu saké. Pokud ale žádají obchodníci přemrštěnou cenu, nápoj déle leží ve skladech a v regálech a jeho kvalita tím trpí.
Ceny Dassai sake se liší podle typu nápoje – nejlevnější verze vyjde na necelých 300 korun za láhev o objemu 0,75 litru, dražší varianty pak stojí přibližně tisícikorunu.
Japan Today
VědaKdyž si někdo kýchne na Mount Everestu, jeho patogeny mohou na místě vydržet i staletí. (foto: Wikimedia Commons, Tirthakanji, CC BY-SA 3.0 CZ)
VesmírPozemský Měsíc není ve srovnání s ostatními souputníky žádným trpaslíkem. (foto: Unsplash, Drew Tilk, CC0)
HistorieAlbrecht Dürer na terase svého domu, obraz od Williama Bella Scotta. (ilustrace: Wikimedia Commons, CC0)
VálkaItalský voják vyzbrojený kulometem Breda, Jugoslávie 1941. (foto: Wikimedia Commons, Regio Esercito, CC BY-SA 4.0)