Reklama naruby: Plaťte méně, prosí své zákazníky japonský sládek

18.12.2017 - Zuzana Rychlá

Reklama ať už v televizi, tištěných médiích nebo na internetu nás má obvykle povzbudit k nákupům. Jak ale ukazuje nedávný případ z Japonska, ne vždy tato teze platí


Reklama

Saké je japonským národním nápojem a mezi nejpopulárnější značky zde patří Dassai sake. Skutečnost, že se vašemu výrobku daří, by nejspíš měla být pro vedení společnosti radostnou zprávou. Zakladatel firmy a hlavní sládek (v Japonsku se jim říká Tōji) Asahi Shuzo to ale vidí trochu jinak.

V jednom z nejčtenějších listů země firma nedávno uveřejnila celostránkovou reklamu, ve které prosí své zákazníky, aby za jejich saké neplatili zbytečně přemrštěnou cenu. Část maloobchodních prodejců podle sládka Asahi Shuzo zneužívá popularity jejich nápoje a uměle navyšují jeho cenu. Inzerát mimo jiné obsahoval i seznam prodejců, kteří férové ceny dodržují.

TIP: Ochutnejte Aragog: Originální koktejl s příměsí jedu tarantule

Zdánlivě nelogický krok firmy ale má své vysvětlení. Způsob a doba skladování má podle Shuza zásadní vliv na výslednou kvalitu saké. Pokud ale žádají obchodníci přemrštěnou cenu, nápoj déle leží ve skladech a v regálech a jeho kvalita tím trpí.

Ceny Dassai sake se liší podle typu nápoje – nejlevnější verze vyjde na necelých 300 korun za láhev o objemu 0,75 litru, dražší varianty pak stojí přibližně tisícikorunu.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Japan Today

  • Zdroj fotografií: Dassai Sake/Facebook

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Pekelná studna – návštěva tohoto mýty opředeného místa musela být pro jeskyňáře dechberoucím a do jisté míry i mysteriózním zážitkem. 

Věda

Navrátilci končili v karanténě, kde jim zabavili věci a agenti StB je tlačili ke spolupráci.

Historie

Střelnice, či holubník?

The Wonderful Barn
kde: Irsko | kdy: 1743

„Nádherná stodola“ stojí v irském Leixlipu od roku 1743: Projekt financovala Katherine Conollyová a jde o jeden z následků velkého hladomoru, který zemi sužoval v letech 1740–1741. Filantropka chtěla zaměstnat dělníky v nouzi, a tak je najala na vybudování prapodivné stavby ve tvaru vývrtky. Dodnes není zcela zřejmé, zda měla stodola také nějaké praktické využití. Podle některých teorií její špička sloužila jako holubník, jiné zas hovoří o ideálním prostoru pro sportovní střelbu. (foto: Shutterstock)

Zajímavosti

Kolo od vozu tvoří součást skupiny galaxií vzdálené asi 400 milionů světelných let. Obvod Kola představuje ohromná prstencovitá struktura o průměru 100 tisíc světelných roků, složená z hvězdotvorných oblastí plných extrémně jasných a hmotných stálic.

Vesmír

Nelze pochybovat o tom, že lesů závratně rychle ubývá. Takto vypadá odlesňování v Brazílii - dobytek se pase na místě, kde ještě nedávno byl prales.

Příroda

<p>V Buddhově rodišti - chrám zasvěcený královně Máje ukrývá i kámen označující přesné místo Buddhova narození.</p>

Cestování

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907