Rozsáhlé větrné farmy v severním Atlantiku by stačily pro celou Zemi

10.10.2017 - Stanislav Mihulka

Severním Atlantickým oceánem bouří mohutné větry. Mají v sobě ohromné množství energie, kterou by stálo za to využít

Větrná farma - Příbřežní větrné farmy by mohly dodávat ohromné množství energie

Nad oceánem hodně fouká, čehož bychom měli co nejvíce využívat. Američtí vědci zkusili spočítat, jak mnoho energie bychom mohli z mořských větrů získat. A jejich výsledky jsou impozantní.

Například v severním Atlantiku vanou doopravdy divoké větry, kterým nestojí nic v cestě. Nejsilnější jsou v zimních měsících, kdy panují největší teplotní rozdíly mezi Arktidou a rovníkovými tropy. Větrné elektrárny v severním Atlantiku teoreticky vytěží čtyřikrát více energie, nežli průměrné větrné farmy.

TIP: Mamutí dánská větrná turbína zlomila rekord v produkci energie za 24 hodin

Vědci dospěli k závěru, že by rozsáhlé větrné farmy v severním Atlantiku mohly pokrýt veškerou spotřebu elektřiny. Nechtějí tím prý vyzývat k zastavění celého prostoru mezi Evropu a Amerikou větrnými elektrárnami, ale upozorňují na to, že na planetě máme ohromné a doposud nevyužité zdroje energie.

IFL Science, PNAS