Satelit Arkyd-6 vesmírných těžařů prošel klíčovým testem

27.04.2018 - Stanislav Mihulka

Cubesat společnosti Planetary Resources prověřil všechny důležité systémy, včetně zařízení pro detekci vody na asteroidech

<p>Ilustrace satelitu Arkyd-6 na oběžné dráze</p>

Ilustrace satelitu Arkyd-6 na oběžné dráze

Americká společnost Planetary Resources se podle všeho nemůže dočkat, až zahájí těžbu zajímavých surovin na asteroidech. Teď se jim úspěšně povedl významný test jejich průzkumného satelitu.

Satelit Arkyd-6 o velikosti krabice od cereálií vynesla do vesmíru indická nosná raketa PSLV při startu letos 12. ledna, společně s několika desítkami dalších malých satelitů. Na oběžné dráze tedy satelit strávil zhruba 3 měsíce, během nichž splnil všechny cíle své mise.

Test prospektora asteroidů

Podle ředitele Planetary Resources Chrise Lewickiho cubesat Arkyd-6 úspěšně prověřil systém distribuovaných výpočtů, systém kontroly nadmořské výšky, energetické systémy se solárními panely a bateriemi, systém navigace podle hvězd, a také první komerční zařízení pro zobrazování ve středních délkách infračerveného záření (MWIR), které kdy pracovalo ve vesmíru.

TIP: Těžba na asteroidech: Najdeme ve vesmíru zlato?

Právě zařízení MWIR je pro záměry Planetary Resources velmi důležité. Umí totiž detekovat vodu a to je surovina, kterou by Planetary Resources rádi na asteroidech těžili, alespoň zpočátku. Voda může být užitečná pro vesmírné kolonisty, ale také jako surovina pro výrobu paliva pro motory.

• Zdroj fotografií: Planetary Resources