SkyFire: NASA pošle k Měsíci sondu sestavenou ze 6 CubeSatů

24.08.2016 - Stanislav Mihulka

CubeSat sonda SkyFire otestuje nový infračervený systém k průzkumu kosmických těles

Dnešní doba přeje miniaturním sondám. Jejich vývoj, konstrukce a hlavně vynesení na oběžnou dráhu totiž vyjde mnohem levněji, než v případě velkých sond. Společnost Lockheed Martin uzavřela kontrakt s NASA, podle něhož vyvine a postaví sondu SkyFire. Sonda se bude skládat ze 6 modulů CubeSat, miniaturních typizovaných sond, které už nějakou dobu létají do vesmíru.

Hmotnost SkyFire bude pouhých 14 kg, při rozměrech 10 × 20 × 30 cm. Přesto by se SkyFire měla dostat k Měsíci a tam uskutečnit vědecký program. SkyFire bude totiž součástí celého hejna podobných CubeSatů nebo jejich sestav, které doprovodí kosmickou loď Orion během mise Space Launch System Exploration Mission-1 (EM-1).

TIP: Do vesmíru míří flotila miniaturních satelitů KickSat-2

Z Mysu Canaveral by Orion i všechny CubeSaty měli odstartovat v roce 2018. Stěžejním cílem sondy SkyFire ale nebude samotná věda, nýbrž testy nových technologií. SkyFire bude vybavena infračerveným systém k průzkumu povrchu kosmických těles, který bude v budoucnu možné využít ke hledání vhodných míst pro přistání dalších sond nebo budování kosmických základen.

New Atlas, Lockheed Martin