Smartphone nade vše: Jak chytré telefony ovlivňují naše partnerské vztahy

15.01.2018 - Kateřina Helán Vašků

Co znamená slovo „phubbing“ a jak souvisí s mobilními telefony?


Reklama

Ačkoliv se termín „phubbing“ ještě všeobecně nerozšířil, chování, které označuje, zná z vlastní zkušenosti asi každý: „Phubber“ přehlíží jiné osoby včetně svého partnera, aby se mohl věnovat mobilnímu telefonu. Pojem vznikl kombinací anglických slov „phone“ neboli „telefon“ a „snubbing“, tj. „urážka nevšímavostí“, a zrodil se v roce 2012, kdy jej v kampani Stop Phubbing představila reklamní agentura McCANN Melbourne. Následně se kampaň rozšířila do mnoha zemí. 

Fakt, že dnes phubbing představuje palčivý problém, potvrdila i studie z roku 2015 provedená v USA. Podle jejích výsledků pozoruje 46,3 % dotazovaných toto chování u svého partnera a u 22,3 % z nich to vyvolává skutečné vztahové problémy. Zejména u lidí, kteří trvají na dodržování etikety, pak může phubbing vést i ke vzniku deprese. 

TIP: Jak často kontrolujeme mobil? V průměru každých 20 minut

Alarmující jsou rovněž výsledky loňského výzkumu, podle nějž průměrný Američan kontroluje svůj smartphone zhruba každých 6,5 minuty, mnohdy na úkor pozornosti, kterou by jinak věnoval svému protějšku. Nijak odlišně si v tomto směru nestojí ani Češi - přibližně polovina z nás sáhne po mobilním telefonu každých 19 minut aktivního dne. Jiná studie ukázala, že až u 70 % občanů USA narušil phubbing schopnost komunikovat s partnerem. 

  • Zdroj textu:

    100+1 zahraniční zajímavost

  • Zdroj fotografií: Shutterstock

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Milovníci konspirací rádi argumentují vztyčenou vlajkou: Vypadá, jako by vlála ve větru, který však na Měsíci nefouká.

Zajímavosti

Vojenskou posádku města Otranta tvořilo pouze 400 mužů. Proti nim stálo patnáct až dvacet tisíc tureckých vojáků.

Historie
Revue
Věda

Prototyp vesmírné trouby na pečení

Vesmír

Opice si s kamennými nástroji rozumí

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907