Tajemství paleodiety: Co vlastně jedli prehistoričtí lidé?

07.12.2016 - Stanislav Mihulka

Nové nálezy z Izraele odhalují pestrou nabídku rostlin na pravěkém jídelníčku

Zbytky prehistorické stravy -<p>Naši prehistoričtí předci měli k dispozici řadu druhů jedlých rostlin</p>
Zbytky prehistorické stravy -

Naši prehistoričtí předci měli k dispozici řadu druhů jedlých rostlin

Čím se vlastně živili naši prehistoričtí předci? Nálezy rostlin z pravěkého jídelníčku bývají vzácné, nové nálezy pozůstatků jedlých rostlin z Izraele teď ale přinášejí řadu zajímavých informací.

Na nalezišti, které se nachází na pobřeží Chulského jezera (v Bibli známého jako Meróm) v severním Izraeli, vědci objevili více než 9 tisíc pozůstatků jedlých rostlin z doby před 1,75 miliony až 250 tisíci let.

Archeologové identifikovali celkem 55 různých druhů jedlých rostlin, z nichž se našla semena, plody, ořechy, listy, stonky, kořeny nebo hlízy. Překvapilo je, že celkem 7 různých druhů jedlých rostlin pocházelo přímo z jezera.

TIP: Pokročilá archeologie: Nový objev s pomocí satelitů, dronů a Google Earth

K uchování zbytků rostlin přispělo jejich zaplavení vodou a rychlé převrstvení sedimenty. V prostředí bez přístupu vzduchu se tak nálezy mohly zachovat až do dnešní doby.

Hebrew University of Jerusalem