V Číně objevili nového dinosaura, který velmi připomíná kasuára

28.07.2017 - Stanislav Mihulka

Zásoba bizarních dinosaurů z Číny snad nikdy nevyschne. Corythoraptor jako by z oka vypadl kasuárovi

Corythoraptor -<p>Nový dinosaurus z Číny je jako dvojník kasuára</p>
Corythoraptor -

Nový dinosaurus z Číny je jako dvojník kasuára

Kasuár je velmi výstřední příbuzný pštrosů z tropických pralesů Papui-Nové Guineje a severní Austrálie. V naší době je to unikátní pták a žádného podobného nenajdete.

Paleontologové teď ale v Číně vykopali nový druh oviraptora, čili dinosaura blízce příbuzného dnešním ptákům. Je to sice už sedmý druh oviraptora z této oblasti Číny, ale tenhle dinosaurus jako by z oka vypadl kasuárovi.

TIP: Velká změna v mládí? Zvláštní dinosauři z pouště Gobi měli zuby jenom do tří let

Jmenuje se Corythoraptor jacobsi a na hlavě měl věc velmi podobnou keratinovému výběžku, který zdobí hlavy dnešních kasuárů. A mají společné vlastně i to, že ani v jednom případě přesně nevíme, k čemu jim takový výběžek sloužil. Vědci obvykle sázejí na prostředek ke komunikaci, ale není to úplně jisté.

IFL Science / Scientific Reports