V dánském lese vyroste 600 metrů dlouhá dřevěná vyhlídková lávka s rozhlednou

19.06.2017 - Zuzana Rychlá

Uznávané architektonické studio EFFEKT zveřejnilo plány na vybudování pozoruhodné 600 metrů dlouhé lávky, která se má vinout nad korunami stromů v dánském Haslevu. Lávka spojená s 360° rozhlednou ve tvaru přesýpacích hodin má být 45 metrů vysoká, vyrobená ze dřeva a oceli

Mrazivá katastrofa

O konci dinosaurů a jejich současníků po dopadu obří planetky na Zemi máme již mnoho důkazů. Také loni spatřilo světlo světa několik vědeckých prací, jež se zajímavému fenoménu věnují. S využitím zpřesněných počítačových modelů pro množství vyvržené hmoty po nárazu tělesa a následný vývoj klimatu vědci například zjistili, že se průměrná globální teplota snížila o neuvěřitelných 26 °C, a to na 3–16 let. Teplomilní dinosauři a mnozí jejich pozemští souputníci tak jednoduše nemohli přežít. Do atmosféry se také dostalo ohromné množství plynů – podle zatím nejpřesnějších odhadů asi 325 gigatun síry a 425 gigatun oxidu uhličitého – a celkově měla exploze energii výbuchu 300 milionů atomových bomb. Saze a prach pak zatemnily oblohu na celé měsíce či roky.

Dnešní trendy odkazují k praktičnosti a minimalismu ve zdobení

Nově nalezený chameleon z Madagaskaru

Kopytníky patří mezi nejproslulejší léčiva středověku. Celá rostlina kořeněně voní a její chuť se podobá pepři či zázvoru.