V Tanzanii (znovu)objevili vzácnou bílou žirafu

03.02.2016 - Martin Reichman

Mimořádně vzácnou téměř bílou žirafu poprvé objevil v dubnu loňského roku doktor Derek Lee - ekolog a zakladatel Wild Nature Institute (WNI). Nyní na Omo, jak bílou žirafu pojmenoval, narazil znovu. Omo je asi patnáctiměsíční samice, která trpí specifickou poruchou pigmentu – tzv. leucismem. Toto genetické onemocnění se projevuje ztrátou všech typů kožních pigmentů (na rozdíl od albinismu, u nějž jde o poruchu jediného pigmentu - melaninu). Při leucismu chybí zvířatům pigmentové buňky buď po celém povrchu těla, nebo pouze na jeho částech a mohou si tedy (jak v případě žirafy Omo) částečně zachovat kresbu těla. Světlé zbarvení Omo ale dělá vrásky ochráncům zvířat, kteří se obávají, že se stane terčem pytláků. Vzácná žirafa je přitom pravděpodobně jediná svého druhu.

• Zdroj fotografií: Derek Lee