Večírky bez bolení hlavy: Nejnovější tabletka proti kocovině vypadá slibně

16.05.2018 - Stanislav Mihulka

Co kdyby už pití alkoholu nemělo nepříjemnou dohru? Vědci na tom pracují

<p>Podaří se nám konečně zvládnout kocovinu?</p>

Podaří se nám konečně zvládnout kocovinu?

Alkohol nás doprovází od samotného úsvitu civilizace. Pít jsme se naučili snadno, ale s kocovinou po pitkách jsme si od doby kamenné ještě neporadili. Prakticky veškeré prostředky, co proti kocovině používáme, spoléhají z velké části na enzymy v těle opilce.

Američtí vědci teď ale vyvíjejí přípravek, který by nám umožňoval prolévat alkohol hrdlem bez rizika kocoviny. Zároveň by sloužil jako prostředek pro záchranu života při těžkých otravách alkoholem. Jde o tabletky, které obsahují trojici enzymů z jaterních buněk a pomáhají tělu alkohol rychleji odbourat.

TIP: Nepřízeň evoluce: Časem asi přijdeme o schopnost tolerovat alkohol

Klíčovým krokem bylo vymyslet, jak dostat enzymy v pořádku do jater. Nakonec k tomu vědci použili nanokapsule, které se již využívají v lécích. Testy na myších zatím vypadají dobře. Pokud vše půjde podle plánu, přibližně do roka by měly začít klinické testy na lidech.

Conversation, University of California, Los Angeles